Strony

czwartek, 17 marca 2016

Góra Żar

Ferie zimowe i kilka dni wypoczynku. Tym razem udaliśmy się w okolice Bielska Białej. Jednym z miejsc, które odwiedziliśmy była właśnie Góra Żar.

Góra Żar to szczyt w Beskidzie Małym ( 761 m.n.p.m.). Na górę można dostać się kolejką linową z Międzbrodzia Żywieckiego lub wejść pieszo czerwonym szlakiem od strony Porąbki. My jak na mieszczuchów przystało wjechaliśmy kolejką :) - wykorzystując ją jako dodatkową atrakcję zwłaszcza dla córki.
A na Górze....

Przede wszystkim przepiękne widoki na jezioro Żywieckie oraz pasmo Magurki Wilkowickiej i Hrobaczą Łąkę. Na szczycie góry znajduje się zbiornik wodny Elektrowni Porąbka -Żar. Zimową porą dostępne są trasy narciarskie, zarówno dla doświadczonych narciarzy jak i amatorów.  W sezonie letnim Góra to raj dla paralotniarzy i szybowników.
Niestety bardzo silny wiatr  i przenikliwe zimno nie pozwoliły nam cieszyć się długo pięknymi widokami. Skorzystaliśmy z oferty knajpki na górze po rozgrzaniu zimową herbatką zjechaliśmy kolejką  na dół i ruszyliśmy dalej.